האם התקשורת הקלאסית נפלה ברשת?

תאריך: יום רביעי, י"א תמוז, התשע"ג, 19 ביוני, 2013, 12:00-13:30
מיקום: שוורץ

מרשל מקלוהן קבע זה מכבר (1967) כי "המדיום הוא המסר" ללמדך כי מאפייניו הייחודיים של כלי התקשורת נטבעים במסר המועבר דרכו ומשפיעים על האופן בו המסר נתפס על ידינו. האם טכנולוגיות התקשורת החדשות מגבילות, פוגמות או דווקא מעשירות את המסרים והתכנים אליהם אנו חשופים? האם כלי התקשורת הקלאסיים חשים מאויימים על ידי המציאות התקשורתית החדשה, כיצד הנם מתמודדים מול הטכנולוגיות החדשות בתחומי החדשות, הבידור וההעשרה. ומה אנו כצרכנים מרוויחים או  מפסידים מן השינוי?

 

מנחה:

 

גברת ג'יין אייזנר, ארה"ב:

ג'יין אייזנר היא העורכת הראשית של "פורוורד", שבועון כלל-ארצי יהודי. לפני הצטרפותה ל"פורוורד", אייזנר מילאה תפקידי ניהול עריכתיים וחדשותיים ב"פילדלפיה אינקוויירר" במשך 25 שנה. כיהנה כסגנית נשיא לתוכניות ויוזמות לאומיות במרכז החוקה הלאומי בפילדלפיה.

 

דוברים:

 

מר אלוף בן, ישראל:

אלוף בן הוא העורך הראשי של עיתון "הארץ". הוא שירת גם בתפקידי עורך לילה, כתב חקירות וראש אגף החדשות בעיתון. מאמריו הופיעו ב"ניו יורק טיימס", "פוריין אפיירס" ו"ניוזוויק", והוא כותב באופן קבוע עבור ה"גרדיאן".

 

מר פיל גריפין, ארה"ב:

פיל גריפין הוא נשיא רשת MSNBC. קודם לכן שירת כסגן-נשיא בכיר ב"חדשות NBC", שם היה אחראי לתוכנית הבוקר מס' 1 של אמריקה, "היום" (Today) וכן היה סגן-נשיא לתוכניות הפריים-טיים של MSNBC. בעבר היה מפיק "משחק קשוח עם כריס מתיוס", "אינטרנייט" ו"התוכנית הגדולה עם קית' אולברמן", וכן היה מפיק רשת בכיר ב"חדשות הלילה של NBC".

 

מר אד מוריסי, ארה"ב:

 אד מורסי הוא בלוגר הידוע בכינוי "קפטן אד". הוא כותב באתרים Hotair.com ו-The Week וכן בבלוג שלו – Captain's Quarters. אד מנהל פוליטי בתוכנית הרדיו BlogTalkRadio. מורסי פתח את הבלוג שלו באוקטובר 2003 וביסס את שם הבלוג על כינויו "קפטן אד". הבלוג ממוקד בעיקר בתחום הפוליטיקה מנקודת מבט קונסרבטיבית. מספר קוראיו גדל משמעותית עם השנים. ב-2007, הוועדה הלאומית לסנטורים רפובילקנים הגדירה את הבלוג כאחד הבלוגים הקונסרבטיבים הכי נקראים. Hotair נהפך גם הוא לבלוג מוביל קונסרבטיבי. בשנת 2010, מגזין הבלוגים The Truth Laid Bear דירג את Hotair בעשרת הבלוגים הטובים

 

מר ריצ'ארד פלפלר, ארה"ב: 

 ריצ'ארד פלפלר הוא מנכ"ל HBO בע"מ, שירות טלוויזיה בתשלום, המספק שתי רשתות טלוויזיה – HBO  ו-"Cinemax" – ליותר מ-100 מיליון מנויים ברחבי העולם. פלפלר הוא חבר במועצה ליחסי חוץ ובמועצה המייעצת שלי נשיא ארה"ב, בה הוא חבר הוועדה התלת-צדדית. הוא גם חבר מועצת הנאמנים של חברת אסיה ושל הספרייה הציבורית של ניו יורק, וכן במועצה המייעצת הכלל-ארצית של מכון וו.א.ב. דובואה ללימודים אפריקניים ואפרו-אמריקניים באוניברסיטת הרווארד.

 

ד"ר רננה פרס, ישראל:

רננה פרס הינה מרצה בכירה בתחום השיווק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר שימשה כמרצה בכירה מבקרת לשיווק בבית הספר למנהל עסקים ע"ש וורטון באוניברסיטת פנסילבניה. פרס ייסדה את חברת  Persay Ltd. ומכהנת כמנכ"לית החברה. כמו כן היא חברת מערכת של כתב העת International Journal of Research in Marketing